torsdag den 12. april 2012

En, to, tre ... knappesamlinger

I påsken startede jeg op med at sy en lille babyvest, og fin og færdig er den blevet.. Men jeg skulle altså bruge nogle knapper til den her vest, og jeg kom igennem et par samlinger...

Først min mors knappesamling, med perler som hun har arvet efter min farmor som var syerske.. Min farmor døde da jeg var seks, så jeg syntes det var vidunderligt at høre lidt om hende og hendes knapper.. og så samtidig få lov at snuppe en håndfuld eller to.

Den anden samling jeg var igennem var min mormors.. eller det vil sige, jeg var måske en fjerdedel af hendes samling igennem for den er bare så stor! Jeg havde ikke mit karamera med, men en dag skal den altså vises frem her på bloggen, for jeg er ret misundelig, og er det ondt at sige at den vil jeg gerne arve!? :-)
Det var i min mormors knappesamling at jeg fandt flest skatte, hvis jeg selv skal sige det, men hun har også samlet i mange år, og jeg måtte tage alle de knapper jeg ville, men jeg blev flov efter at have sorteret alle de fineste fra, og derfor må jeg komme tilbage en anden gang :)

Den tredje samling jeg var i, var min svigermors. Det var den mindste samling, men tilgengæld var det også her der var de ældste knapper at finde. Det sjove ved de gamle knapper var at min svigermor kunne fortælle historier om knapperne, hvad de engang havde siddet på og hvem de tilhørte. Dog var mange af knapperne også så slidte at jeg valgte at lade dem blive, for jeg vil nødig have at de gamle knapper med al den historie skulle gå i stykker...

Dog endte jeg ikke ud med at finde nogle knapper jeg syntes jeg kunne bruge til min baby vest, men jeg blev alligevel en hel del knapper rigere!











Kan man mon tyde den fine lille bambi på det sidste billede?
Fra min svigermors knappesamling.


Samler du også på knapper?


Kh

4 kommentarer:

  1. Svar
    1. Tak skal du have. Jeg syntes også selv den er ret fin efterhånden :)

      Slet
  2. Ja, de er virkelig fine! Er vild med mange af dem..

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak :) Der er også nogen jeg er mere vilde med end andre, men bare at kunne få lov at sidde med fingrene i så mange knapper og tage dem man lige havde lyst til, er lidt svært at styre!

      Slet